1 december 2009

Dag 14

De laatste dag in San Francisco is tevens ook de laatste dag van onze vakantie... snif. De 2 weken zijn letterlijk voorbij gevlogen en morgen moeten we alweer naar huis helaas. Maar gelukkig hebben we nog 1 dag over om lekker te genieten en nog wat laatste dingetjes te doen. We hebben het meeste hier nu wel zo'n beetje gezien, dus we besluiten wat rond te lopen en in de middag te gaan zwemmen. Vanavond gaan we lekker eten bij de Cheesecake Factory boven bij Macy's op Union Square en verder doen we niet veel.

We pakken de cable car nog 1x naar de Wharf om nog een laatste keer door de winkeltjes te struinen en afscheid te nemen van de zeeleeuwen. Wat een leuke beesten blijven dat toch. Met een klein beetje fantasie (en inderdaad, daar heb ik genoeg van) kun je hele verhalen verzinnen over wat ze allemaal aan het doen zijn.

Na een uur of 2 rond te hebben gelopen gaan we terug naar het hotel om effe lekker te zwemmen en zonnen. Het hotel heeft een zwembad op de 5e verdieping en een buiten ligplaats om lekker te zonnen. In en uit het water hebben we nog anderhalf uur gerelaxed voordat de zon helaas verdween. Dus terug naar de kamer, omkleden en op naar de cheesecake factory.

Met een lift wordt je naar de bovenste etage gebracht waar je in de grote wachtruimte uitkomt. Bij de inschrijfbalie krijgen we te horen dat er 45 minuten wachttijd is. Maar goed, we hebben geen zin om ergens anders heen te gaan, dus we schrijven ons in, krijgen een pieper mee en gaan naar de cocktailbar. Na 2 drankjes te hebben genuttigd gaat de pieper af en worden we naar de tafel gebracht, waar we een menukaart in onze handen krijgen die groter is dan ik ooit heb gezien... ongelooflijk wat een keuze.

Judith gaat voor de kipfile, en ik kies chicken-n-steak. De stukken waren bijzonder groot en erg lekker, en de totale prijs was zeker niet duur.
Na 3 uur eten verlaten we kogelrond het restaurant en besluiten nog even naar Chinatown te gaan om daar nog wat foto's te knippen. De cable car laat helaas even op zich wachten dus we staan rustig bij de halte. Langzaam maar zeker begint mijn maag een beetje te protesteren en te rommelen, en ik voel me niet helemaal lekker. Ach ja, komt wel goed hoor ik mezelf denken. We lopen door Chinatown, maar toch voel ik me niet goed. Judith is naarstig op zoek naar de ingang van Chinatown (schijnt een hele mooie poort te moeten zijn, maar wij kunnen deze niet vinden) en ik loop in stilte achter haar aan en wil eigenlijk alleen maar terug naar het hotel. Gelukkig heeft ze dit vrij snel door en we gaan dan ook terug.

Eenmaal op de kamer terug werd ik vrij snel ziek en ik moest dan ook direct naar de toilet rennen. Hmm, misschien toch iets teveel gegeten, of iets verkeerd gevallen. Jammer, is de tweede keer deze vakantie dat ik ziek werd (na landing in San Fran ook al) dus het zal wel aan de lucht hier liggen grap ik nog... niet wetende wat er nog zou komen...

Misselijk maar moe en voldaan ga ik liggen en val snel in slaap. Om 5 uur gaat de wekker, helaas, morgen weer naar huis....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten