4 december 2009

De uitslag

Hierbij dan het laatste stuk van het verhaal. De vakantie was dus al voorbij, maar ja... de nasleep heeft nog zo'n 3,5 week geduurd.

Op dinsdag waren we thuis, maar ik ben pas donderdag gaan werken ondanks het feit dat ik me nog niet goed voelde. Helaas betaalde zich dit op zaterdag terug met het wederom beroerd zijn. Zondag was ik het echt zat dus ben ik maar weer naar de dokter gegaan. Allerlei testjes (bloed afgenomen, allerlei andere vloeistoffen ook trouwens) gedaan en de uitslag zou ca. 1 week op zich laten wachten.

Na 1 week bleek duidelijk dat ik een ernstige voedselvergiftiging had opgelopen, met hoogstwaarschijnlijke oorzaak: kip. Echter, dat was niet meer te controleren, dus het zou ook zomaar die ene hotdog, het ijsje, de steak, brood, cheesecake... whatever kunnen zijn geweest.

Er zat nog wat gif in mijn lijf en dat moest eruit, dus dat heeft een week medicijnslikken gekost. Na die week was mijn maag/darm systeem nog steeds aardig over de zeik, waardoor ik nog regelmatig "ziek" werd, zonder daadwerkelijk ziek te zijn. Dat was een normale reactie zei de dokter, maar toch kreeg ik ook daar weer pillen voor. Na 4 weken exact had ik pas weer het gevoel dat het volledig over was.

Kort maar krachtig, ik heb in 4 weken tijd voor bijna €450 aan medicijnen gehad, $1500 aan ziekenhuiskosten in de US, $475 aan medicijnen in de US, $300 extra hotelkosten etc. Gelukkig allemaal terug gekregen van de verzekering, maar toch... voor iemand die nog nooit in het ziekenhuis geweest is en bij de dokter in Nederland alleen maar komt voor spuiten als ie op vakantie gaat, was dit best heftig.
Toch nog een paar positieve puntjes: vanaf het moment dat ik ziek werd in San Francisco tot en met vandaag heb ik niet meer gerookt! Ik ben in totaal zo'n 6 kilo afgevallen ten opzichte van het startgewicht van de vakantie (unicum, wie valt er nou af als je naar Amerika gaat), en ik heb een nieuwe jas van de verzekering (kwijt geraakt op die eerste dag ellende op het vliegveld).

We zijn erg blij dat dit pas gebeurde op de allerlaatste dag, zodat het in ieder geval niet onze vakantie heeft verkloot. Het was echt een super vakantie, en we hebben echt enorm genoten. Volgend jaar een combi Orlando/Las Vegas... lijkt me ideaal :)

2 opmerkingen:

  1. Jemig, wat een afwikkeling zeg ... Maar de combi voor de volgende vakantie klinkt ideaal ! En goed zeg, van het roken: HOUD DAT VOL !

    Bedankt dat we mochten meegenieten van de blog !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeetje wat een afloop zeg:( gelukkig gaat het nu weer beter met je:D

    wilde wij ook eerst doen volgend jaar die combi maar hebben nu toch maar besloten alleen naar Orlando te gaan

    BeantwoordenVerwijderen