2 december 2009

Overwegingen

Ik zag dit eerder in enkele andere verslagen, en dat leek me een goede afsluiter.

* Vliegen
US Airways is een goede maatschappij. We hebben zowel op de heen- als op de terugreis geen probleem ondervonden. Ze hebben ons absoluut geweldig geholpen op de terugreis, dus daardoor hebben ze bij mij absoluut een streepje voor.
Nadelen zijn de verouderde vliegtuigen, geen schermpjes in je stoelen, slechts 1 film op een vlucht van 9 uur, geen eten/snack inbegrepen op de vlucht binnen Amerika (al schijnt dat de norm te zijn, ook bij andere maatschappijen)
Ik zou alleen nog voor US Airways kiezen als de prijs vreselijk veel beter is dan een andere maatschappij (zoals dit jaar het geval was).
Brussel Airport is super. Net zo makkelijk bereikbaar als Amsterdam, parkeren is vergelijkbaar. Inchecken ging super snel, security check ook. Winkeltjes zijn er voldoende, maar dat is toch niet ons ding. Shoppen doen we in de US :)

* Auto
Geboekt via usareisen.de en de service daar was super. Heel gemakkelijk via internet te doen. De Equinox is een super auto, en als die er niet is krijg je automatisch een mid-size SUV of zelfs een full-size voor de prijs van een instapmodel. Je moet dan kiezen voor verhuurder Alamo, en dan heb je het all-inclusive pakket (incl. 3 extra bestuurders, ongelimiteerde miles, alle verzekeringen etc) Ik heb diverse keren vergeleken op allerlei sites en hun prijzen zijn verreweg de beste.

* Hotels:
-San Fran, JW Marriott: Super hotel, super lokatie. Nadelen is hoge kosten voor parkeren ($40 per dag). Alleen bij een super aanbieding zou ik hier naar terug gaan.

-Carmel, Carmel Oaks: niets speciaals, leuk en goed voor 1 nacht.

-Pismo Beach, Best Western Pismo on the Cliffs: geweldig hotel met geweldige ligging boven op de cliffs. Goede prijs/kwalitieit. Zeer dichtbij de Outlets van Pismo (5 minuten) en restaurantjes. Jammer dat de zeemeeuwen het zwembad ook gebruiken als zwembad. Niet echt hygiƫnisch dus. Goed te doen voor 1 of nachten als je op doorreis bent.

-LA, Crowne Plaza at LAX: absolute afrader indien je er verblijft om LA en de parken te bezoeken. De prijs is ok ($40 per nacht) maar je bent veel geld kwijt aan uitstapjes aangezien alles op een uur rijden is. Foutje van ons. Het hotel is verder enorm toe aan een opknapbeurt. Personeel over het algemeen zeer vriendelijk en behulpzaam, met name de conciƫrge. Indien je voor Disney/Universal/Downtown gaat, kun je beter boeken in de buurt van Anaheim. Als je hier 1 nacht verblijft voor of na je vlucht is het goed te doen. Het vliegveld is namelijk slechts 5 minuten van het hotel vandaan.

-Las Vegas, Mandalay Bay: aanrader, heel erg mooi en luxe. Echter wij gaan hier niet meer naar terug vanwege de ligging. Het ligt heel ver weg van alle andere hotels en je bent dus veel aan het lopen of rijden als je ergens heen wil, wat aardig in de centen kan lopen. Maar, het is een fantastisch hotel met een geweldig zwembad en er is voldoende te doen.

-San Diego, naam van hotel vergeten: we hadden een hotel bij het convention center. Geboekt via Priceline. Hardstikke mooi en goed voor een nette prijs ($50) inclusief ontbijt. Er was een zwembad en een restaurant. We verbleven hier onderweg terug naar San Fran. Geen enkele wanklank, gewoon goed.

-San Fran, Hotel Nikko: Super hotel, veel luxe wederom. Mooie grote kamer, hotel heeft een zwembad en parkeren was hier iets goedkoper ($32 per dag) maar nog steeds erg duur. Bij uitchecken had ik een discussie over kosten voor telefoneren en dat werd naar tevredenheid opgelost. Aanrader, lokatie is zeker zo goed als het JW Mariott en de prijs is beter.

* Steden
- San Francisco: Geweldige stad om lekker doorheen te wandelen. Union Square is een heerlijk shopping gebied, met alles wat je zoekt. Vreselijk veel restaurantjes en barretjes.
Fisherman's Wharf is super gezellig. Pier 39 zitten veel gezellige visrestaurantjes en winkeltjes. Alcatraz is heel indrukwekkend, en de gesproken tour met hoofdtelefoons is erg gaaf. Golden Gate Bridge, Chinatown, Cablecars... teveel om op te noemen. 2 a 3 dagen kun je makkelijk in deze stad doorbrengen.

- Los Angeles: Hier hoeven wij niet snel meer naar terug. Best leuk zo'n citytour, en leuke foto's gemaakt bij de Walk of Fame etc, maar dat is het dan ook wel. LA is een hele grauwe stad. Ik ben in NY, Washington, Boston, Chicago, Miami, Orlando, Dallas, Houston, Denver etc geweest, en overal voel ik me veilig, maar in LA voelde ik me niet op mijn gemak, heel typisch.
Ik ga zeker nog terug naar Disneyland als ik in de buurt ben, misschien ook weer naar Six Flags Magic Mountain. Universal Studio's is een kleine kans dat ik daar nog eens heen ga. Verder heeft LA ons niets te bieden, dus ik zal dit waarschijnlijk overslaan bij een volgende trip.

- Las Vegas: WANNEER GAAN WE WEER????!!!! Zodra er een directe verbinding komt tussen Eindhoven en Las Vegas neem ik een abonnement! Als je van lekker eten, drinken, stappen, gezelligheid, spanning en zon houdt, dan is dit absoluut de place to be. Als je ook graag een gokje waagt is dat mooi meegenomen, maar er is zoveel meer te doen. 3 nachten daar was nog steeds veel te kort om alles te doen en te zien. Judith en ik kunnen hier makkelijk 4 tot 5 nachten verblijven, en dat zullen we dus ook zeker nog een keer gaan doen (in combi met bijv. Orlando ofzo :))


Het was een super vakantie. Heerlijk met zijn 2en weg, al vonden we het aan de andere kant ook jammer dat we dit niet hebben kunnen delen met vrienden. Misschien bij een volgende trip?!

1 opmerking:

  1. Mooi, herkenbaar verhaal. Goed idee van die 'Overwegingen' ook ;-) ! En wat een verhaal zeg, die terugreis .... Ik hoop dat het in Nederland uiteindelijk weer snel goed ging (dat is het enige wat ik nog mis bij je verhaal ....).

    In ieder geval mooie weblog geworden, goed dat je het nog afgerond hebt, ook voor jezelf om later terug te kijken natuurlijk !

    BeantwoordenVerwijderen